Waar moet een visitekaartje aan voldoen?

Geplaatst op:
22/2/2021

Een visitekaartje, je kent het wel. Zo gemaakt zou je zeggen, maar toch is het van belang dat de juiste punten op de juiste wijze vermeld staan. Het gaat tenslotte om jouw visitekaartje, letterlijk en figuurlijk in dit geval. Het is niet zomaar een stukje papier. Pak het dan ook professioneel aan en schakel voor hulp bij het ontwerp een freelance grafisch ontwerper in. Ga je liever zelf aan de slag? Hierbij de belangrijkste tips op een rij:

  1. Bedrijfsnaam duidelijk in beeld
    Het gaat uiteindelijk om jouw bedrijf! Dat moet dan ook meteen te lezen zijn.
  2. De juiste hoeveelheid informatie op de juiste plek
    Probeer niet alle informatie over jouw bedrijf op een klein kaartje te plaatsen. Daar zijn andere communicatiemiddelen geschikt voor, waaronder een folder en/of website.
    Denk eerder aan het logo en de contactgegevens. Less is more.
  3. Huisstijl
    Werk je met een huisstijl? Zorg dan dat de kleuren, lettertype etc. overeenkomen met jouw visitekaartje. Naast dat het professioneel is, verhoogt het de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Zorg sowieso voor het juiste lettertype en grote! Niks is minder professioneel dan een kaartje wat niet te lezen is. Heb je nog geen huisstijl? Schakel dan een freelance grafisch ontwerper in.
     
  4. Juiste papiersoort
    Het is van belang dat jouw visitekaartje niet bij de eerste beste regenbui sneuvelt. Denk aan een juist formaat, zodat jouw kaartje mee kan reizen in een portemonnee. Het belangrijkste is misschien wel de zwaarte, want het kaartje moet wel stevig zijn. Ga daarom niet voor een variant van minder dan 250 gramgewicht. 
  5. Voor én achterkant
    Is je voorkant af? Vergeet dan de achterkant niet. Zorg ervoor dat ook hier niet een gehele opsomming van de bedrijfsvoering komt. Misschien leuk voor jouw motto?
    Stulance, hét netwerk van creatieve studenten.
  6. Social media profielen
    Toon van welke social media jij gebruik maakt. Zo kunnen (potentiële) klanten het bedrijf gemakkelijk vinden. Bezoekers krijgen een beter beeld van het bedrijf en jij hebt meer kans om jezelf te profileren. De informatie die niet op het kaartje terug te vinden is, kun je wel plaatsen op social media en/of jouw website.
    Let wel: zorg ervoor dat je alleen verwijst naar socials die je uitsluitend gebruikt voor zakelijke doeleinden. 

Waarom zijn visitekaartjes zo belangrijk?

Evenementen en beurzen moeten we voorlopig even aan ons voorbij laten gaan, maar er komen weer tijden waarin we wel weer kunnen gaan netwerken (fysiek). Het is dan een directe en praktische manier om jouw contactgegevens te verspreiden. 

Kan jij wel wat hulp gebruiken? Plaats een opdracht, geheel gratis en vrijblijvend, en ontvang meerdere offertes van freelance studenten die gespecialiseerd zijn in het ontwerpen van een huisstijl en/of visitekaartje. Hulp nodig bij andere zaken, waaronder fotografie of het creëren van een website? Ook daarmee helpen wij jou graag!

Ga je zelf aan de slag, heel veel succes!